chuasoilek-LiowTiongLai

1mk konpius about this guy Chua Soi Lek. But from my point of view there is something fishy about this guy and suspected yet another back stabber for the nation or ruling component party.

he is doing what Dap dah buat – tak nak! tanak dengar ROS – ikut suka aku. more stories here at antarapos.com EGM MCA: Chua tolak “nasihat” ROS

apa yang 1mk syak, chua mungkin bersekongkol dengan parti DAP untuk meranapkan karier politik Liow menteri kesihatan kita yang bersungguh2 berkhidmat untuk tanahair.

cuba kita perhatikan atau senaraikan pemimpin cina yang sgt aktif dan jugak banyak turun padang menjalankan khidmatnya siapa? cuma yang kita nampak adalah beberapa org dan Liow Tiong Lai adalah antara yang paling aktif bekerja bersama2 kerajaan, turun padang promosi klinik 1malaysia contohnya.

bagaimana pulak dengan Chua soi lek? ada kita dengar apa2 sumbangan atau kerja yang beliau lakukan di peringkat akar umbi? peringkata kebangsaan? atau ada apa2 kerja yg dia buat? serious tader, cuma bila nak ngundi jer dengar nama dia.. kalau ada, sila senaraikan kat komen 1mk – mungkin 1mk terlepas pandang?

bagi 1mk, Chua mungkin merancang bersama DAP dan berniat jahat untuk memusnahkan seorang menteri cina yang berkerjasama dengan kerajaan. sejak kekalahan mca pru13, mereka dengan lantang tidak mahu sebarang jawatan kabinet, malangnya seorang di johor dan juga Liow Tiong Lai ada prinsip sendiri dan ikhlas untuk berkhidmat untuk negara dan terus bekerja.

sememangnya kata p ramlee “rosak program” – so tiada jalan lain hanya dengan mendapatkan kata putus ahli (yg semua juga telah bernekad nak musnahkan kerajaan dan bersekongkol dgn dap).

Dengan ketiadaan Liow, ini memberi jalan mudah pada Chua untuk merancang dan tiada Liow sebagai org dalam yang akan menggagalkan strategi MCA bersama DAP.

1mk – tak tahu apa jasa chua untuk parti dan negara? berjaya musnahkan BN kot? fikir2 kan..