malaysia-spring

oleh kerana BARISAN AKAN MENANG BESAR dan tidak di jangka keputusan yg sangat jauh beza kekalahan pkr. maka mereka akan ke jalanraya membuat rusuhan.
ini kerana mereka telah di suap di tabur dan di khayalkan dengan kemenangan pihak pkr walau tak sedikit tapi menang besar, walau bagaimanapun keputusan menjadi sebaliknya.
dimana barisan menang sangat besar jurang kemenangan hampir keseluruhan kerusi parlimen dimenangi bn.
ini sama sekali tidak dapat diterima mereka pr.
sememangnya malaysia spring oleh pr akan ada jugak walau menang sikit atau kalah, ini telah dirancang agaknya dari mula sebelum keputusan lagi (aku nampak begitu).

dengan ketua2 pr memang dah rancang nak demo termasuk geng2 bersih.. tunggu lepas pru ja..

imagestapi sekali tengok, keputusan gila2 punya pelik, tak pernah bn menang macam ni punya banyak, keputusan ni lagi la buat penyokong pr tak puas hati. memang mengkonfirmkan apa yg bersih dan pr ckp yg spr ni tipu rakyat.. (sebenarnya tak pon) saja buat crita ja, nk timbulkan perasaan tipu tipu tipu tipu tipu dlm pikiran kita.. nmpknya berjaya setakat ni… hancur malaysia berpecah.. sampai hati geng pembangkang (terutamanya ketua2 mereka) sanggup mempejudikan keamanan demi mendapat kejayaan. tapi sebenarnya sorang ja yg betul2 menghasut semua ketua2 pembangkang dgn rancangan yg diaorg nampak boleh bg dia org menang- cuma cara tu aja, demonstrasi – people’s power.. padahal tader benda pun nk di demo

semua benda yg di laung2 kan rasuah, jenayah, ptptn, kereta murah, tol, scandal hanyalah untuk menanam sifat benci kepada kerajaan – cara yg terakhir difikirkan dapat menarik minat budak2 remaja dewasa yg baru nk kenai kotak undi dan politik.

1mk: saudara2 semua dan juga semua rakyat yg matang, duduk dlm tenang dan fikirkan sejenak secara rasional apa yg telah benda ini buat pada negara kita dan sesama kita? bahawasanya pm kita dan ramai menteri adalah seorang islam yg memegang amanah sebagai pemimpin islam..

malaysias-bersih-protest

Arab-Spring-style-tukar-kerajaan (2)