doa pas
doa pas

well, apa yang aku nampak dari mata seorang islam, islam malaysia dan islam di dunia telah lupa diri sendiri. malah even ulama2 baru atau yang aktif berpolitik, dia org semua nampaknya agak tersasar. aku mengingatkan diri aku supaya ikut basic islam yang mudah dan jitu.. apa yang basic dan jitu? aku belajar dulu kat sekolah al-mahsyoor pulau pinang, sangat banyak mengajar aku tentang islam sebenarnya..

Basic bagi aku adalah ikut ajaran nabi dan kehendak ketentuan Allah sejak azali.

Basicnya iaitu dunia ini hanya duniawi, sementara.

Inilah masalah dunia sekarang dan malaysia sekarang. semua mengejar duniawi.

Di masjid buat ceramah agama atau ceramah politik? pikir sendiri la? aper ar… malu aku kat jiran chinese and indian yg dengarnya.. setahu aku kita lupakan duniawi sebaik langkah ke perkarangan masjid..

Tekanan perasaan terlalu hendak sangat nak ke putrajaya – hingga org islam sesaudara pun di kafirkanya di KO kannya..

Buat projek lembu kerana nak untung, tak ikhlas – ini la jadi sekarang, lebih mencarai untung dunia dari rahmat Allah.

Semua pemimpin islam dunia dan malaysia, kini lebih kepada dunia dan kebendaan.

Nik aziz yang dulu aku hormat sebagai pemimpin islam, tapi sebaliknya sekarang ni.. banyak bercanggah nampak jelas dan nyata.. mungkin dia lebih berfikiran dan bercakap  sebagai seorang bapa kepada anak2 dari bercakap sebagai seorang perancang dan memimpin negara (negeri) itu pun pincang negerinya. come on la guys, we are no stupid – we can see the truth. jangan nak tegakkan benang yang basah, kecuali benang basah tu di sandarkan kepada sesuatu (macam DAP atau PkR) ia boleh lurus, tapi orang nampak yang sebenarnya.

Tolong la, aku kesian dengar sedara aku sendiri di kelantan dan kedah dan penang. negeri yang sangat berpotensi untuk maju sebaliknya kita dapat tgk perbezaannya. sapa cakap tak nampak perbezaan negeri lain, aku tak tahu la… means penyokong tegar la tu..