image

Geram jugak bila dpt berita rakyat malaysia kureng sopan… Tapi, lepas tgk dan baca berita nst ni aku akui aku memang kurang sopan sendirian tanpa sedar… Mayb anda pun sama. Masa pegi perth ari tu aku bezakan malaysia.. Hmm memang kita telah tersasar. Patut kitalah lebih sopan.

So bg aku.. Aku tahu jln penyelesaian.. Aku jlnkn tugas aku. Tk kisah style org lain. Tp aku mengingati diriku dan sahabat malaysia lain kiranya ada terbaca..
Terbukti berjaya.. Tadi masa pegi beli juadah buka puasa driving happily sebabnya aku kembalikan zaman sopan aku dulu dlm diri aku. Dulu kita adalah begitu.
Aku tak kira aku tk berduit.tekanan kerja. Atau selainnya, aku cuma kembali kesedar diri aku seperti dulu. Angkat tgn n say tq. Parking tmpat betul dan jln lebih sikit. Bg salam dgn org tua tk kira pas ker umno ker lantak la. Berhenti bg org jln dulu if dia sesuai jln dulu. Tk simply horn. Senyum.. Best rasanya. Rasa diri kita sopan.. Tk rugi
Seorang islam adalah sederhana,bersabar dan ingat petua nabi muhammad.

Tapi kebelakangan ini byk pihak menggunakan amarah remaja dn rakyat yg tertekan kehidupannya untuk tujuan yg salah. Membakar semangat ‘juang’ kononya. Tp sebenarnya supaya mengkucar kacir kan malaysia dan secara tk langsung malaysia nampak korup dan kelam kabut dimata dunia. Mmg member aku di perth akui yg malaysia tidak selamat dilawati katanya?? Sedih aku dengar. Sedangkan sebaliknya keadaan disini.
Aku tidak menolak pembangkang tapi aku menolak cara untuk dpt sokongan dgn gembar gemburkan kehidupan yg susah kiranya krjaan skrg terus memerintah. Org kaya semakin kaya? Mmg benar dan kita kena terima hakikat. Org kaya mesti jadi lg kaya if dia pandai plan business. Slalunya dioarg mmg pandai. Kita islam. Tk perlu pikir kuruption islam lain. Open minded. Kita tk boleh dgr fitnah dn buat fitnah. So if dia korup, itu dia jawab di akhirat kelak. Kita kena yakin dgn seorg islam lain yg ajaran islam adalah ada haram dan halal. So semua islam ikut halal shj. Mesti yakin, selebihnya kerja Allah.
Mmg mak bapak mana tk takut dgn masa depan yg susah.remaja cuma ingin havoc dan popular.tk kisah tk pikir pjg. Janji enjoy.. Been there done tht omputih kata…bila dlm ketakutan kita mula nk kesusahan kita didengari dan keluhan nk di ditangani. tk nk disisihkan dari keuntungan org lain dpt. dan mula memberontak tunjuk kuat dan “berani kerana benar” tanpa pikir org lain dan tk bertempat.selfish.
Anwar ib n gang bagus ada tapi caranya terpesong dan memesongkan pas dap dan rakyat dgn ajaran yg sesat ajaran dia yg brainwash rakyat bhw tiada org dengar kita. Cara yg sesuai adalah memberontak.tunjuk perasaan di public. so dunia nmpk.
Patutnya dia tekan kerajaan dgn cara tekanan  professional as politician. Meja rundingan. Jumpa berkali2 tekan dan trus tekan. Dia berjaya pukau org yg susah semakin susah menjadi pemarah. dan yg ada tekanan hidup semestinya akan ambik ini sebagai jln melepaskan stress diri. Maki hamun tanpa segan, janji puas hati sendiri. Maklumla nk p disco (tempat lepaskan stress???) tk boleh..